Polityka prywatności

Załącznik nr 2 do Regulaminu.

 

Polityka Prywatności.

Przetwarzanie i Ochrona Danych Osobowych

 

Szanowny Kliencie !

Dbając o Państwa prywatność prezentujemy poniżej najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania i przechowywania przez nas Państwa danych osobowych oraz plikach cookies, które są wykorzystywane przez nasz Sklep, a służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną.

 

Administrator Danych Osobowych

Administratorem danych osobowych (w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ogólne rozporządzenie o ochronie danych – zwane dalej RODO) w odniesieniu do danych osobowych Użytkowników jest firma : VIP COLOR Joanna Bronkowska – Sotelo, ul. Żurawinowa 25 B, 05-270 Marki, numer NIP: 113-090-48-87.

 

Podstawy przetwarzania danych osobowych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

• art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda Klienta na otrzymywanie informacji handlowych wyrażona w Sklepie;

• art. 6 ust. 1 lit. b RODO – Umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Klienta, zmierzające do jej zawarcia;

• art. 6 ust. 1 lit. b RODO – Umowa o świadczenie usług lub działania podejmowane na żądanie Klienta, zmierzające do jej zawarcia;

• art. 6 ust. 1 lit. c RODO – ciążący na nas obowiązek prawny, np. związany z rachunkowością;  

• art. 6 ust. 1 lit. f RODO – gdy, przetwarzanie danych jest niezbędne dla wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub strony trzeciej ( np. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń; prowadzenie marketingu bezpośredniego; badanie satysfakcji klientów ).

 

Cele przetwarzania danych osobowych

Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

• świadczenie usług oferowanych w sklepie - wykonanie umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usługi elektronicznej lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów,

• prowadzenie dokumentacji księgowej w tym wystawiania faktur,

• prowadzenie korespondencji mailowej z osobami składającymi zapytania, 

• ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń, jakie może podnosić administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec administratora.

 

Podanie danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale w niektórych przypadkach może być konieczne np. do zawarcia umowy.

Niepodanie danych osobowych, w zależności od celu ich przetwarzania skutkuje:

• brakiem możliwości zarejestrowania się w Sklepie – utworzenia Konta Klienta,

• brakiem możliwości korzystania z usług Sklepu – np. z newslettera,

• brakiem możliwości dokonania zakupów w Sklepie – nawet rejestracji.

 

Zasady przetwarzania danych osobowych

Administrator dokłada wszelkich starań by zapewnić bezpieczeństwo i ochronę Państwa danych osobowych podczas procesu przetwarzania.

Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi zasadami:

• w oparciu o podstawę prawną i zgodnie z prawem,

• rzetelnie i uczciwie,

• w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,

• w konkretnych celach,

• adekwatnie do potrzeb i nie więcej niż potrzeba,

• z dbałością o prawidłowość danych,

• nie dłużej niż jest to konieczne,

• zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych.

 

Okres przechowywania danych

Administrator przechowuje dane osobowe w zależności od celu ich przetwarzania, a więc:

• w celu realizacji umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usługi elektronicznej, dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy,

• w celu marketingu, dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą,

• w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych, dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi administratorowi przechowywanie ksiąg rachunkowych,

• w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, dane przechowywane są przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej.

 

Bezpieczeństwo danych

Przetwarzając dane osobowe Administrator stosuje środki organizacyjne i techniczne zgodne z właściwymi przepisami prawa.

 

Prawa osoby, której dane są przetwarzane przez Administratora

Gdy Administrator danych osobowych przetwarza Państwa dane osobowe to przysługuje Państwu następujące prawo:

• dostępu do swoich danych osobowych,

• do ich sprostowania,

• do usunięcia,

• do ograniczenia przetwarzania,

• do żądania przeniesienia danych do innego administratora,

• wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,

• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych, składając stosowane oświadczenie w formie pisemnej drogą elektroniczną. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;

• do wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli uznacie, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza obowiązujące przepisy w zakresie ochrony danych osobowych. Organem nadzorczym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw.

 

Odbiorcy danych

Administrator danych współpracuje z podmiotami zewnętrznymi, którym mogą być przekazywane Państwa dane. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom:

• firmom kurierskim i pocztowym, realizującym dostawę towarów,

• operatorom systemu płatności zapewniającym obsługę płatności,

• biurom świadczącym usługi księgowe,

• podmiotom świadczącym usługi informatyczne, w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia sklepu internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu,

• podmiotom zapewniającym usługi marketingowe;

• organom publicznym w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych osobowych.

 

Pliki Cookies (ciasteczka)

Nasz Sklep, jak większość witryn internetowych, korzysta z tzw. plików cookies (ciasteczek). Pliki te to niewielkie informacje tekstowe wysyłane przez serwer

• są zapisywane w pamięci urządzenia (komputera, telefonu, itd.) osoby odwiedzającej stronę Sklepu;

• umożliwiają między innymi korzystanie ze wszystkich funkcji Sklepu;

• nie powodują zmian w ustawieniach używanych urządzeń.

W naszym Sklepie ciasteczka wykorzystywane są w celu:

• zapamiętywania informacji o sesji Klienta ( np.: danych do logowania, danych z formularzy zamówienia, towarów umieszczonych w koszyku)

• optymalizacji korzystania z funkcji Sklepu

• statystycznym

• marketingowym.

Korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki, w każdej chwili można:

• usunąć pliki cookies

• lub blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.

Pliki cookies wykorzystywane w Sklepie internetowym nie są szkodliwe ani dla Klienta ani dla urządzenia końcowego wykorzystywanego przez Klienta. A ich wyłączenie może uniemożliwić prawidłowe korzystanie ze strony Sklepu internetowego. Dlatego zalecamy niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach internetowych.  Szczegółowe informacje na temat zarządzania plikami cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej, z której korzysta Klient w zakładce pomoc.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl